tarafından

want / would like (istemek) konu anlatımı

want / would like (istemek)

Eğer doğrudan bir şeyi istiyorum diyeceksek want veya would like kullanırız.

         I want a banana veya I would like a banana        (Ben bir muz istiyorum)

Eğer istediğimiz şey bir fiilse, fiilden önce to (-mak –mek) ekini kullanırız.

         I want to go home.    I would like to go home.      (Ben eve gitmek istiyorum)

 –  Would like ve Want arasındaki fark:

Büyük bir anlam farkı yoktur. İkisi de istemek demektir. Ancak yapıları farklıdır. Would like’ta yardımcı fiil would’tur, want’ta yardımcı fiil do ve does’dır. Yani olumsuz cümle yapacaksak;

                                           Would like                                                Want

Olumsuz:    I wouldn’t like to play football.               I don’t want to play football.

       Soru:           Would you like to play football?              Do you want to play football

 

             UYARI!! WOULD kelimesi aynı zamanda will (-ecek –acak) yardımcısı fiilinin 2.halidir.      would go to school.    (Ben okula gidecektim)WOULD kelimesi aynı zamanda ricalarda kullanılır.Would you help me, please?     (Bana yardım eder misin, lütfen?)

https://bilgiokulu35.wordpress.com/ “HER DERSİN BAŞLANGICI”

Bir Cevap Yazın

